Strategi Komunikasi Pemasaran Bengkel Kulit Melalui Instagram

Authors

  • Bima Rizky Ramadhan Public Relation, Universitas Islam Bandung
  • Wulan Tri Gartanti Universitas Islam Bandung

DOI:

https://doi.org/10.29313/jrpr.vi.886

Keywords:

Komunikasi Pemmasaran, Media Sosial, Instagram

Abstract

Abstract. The development of technology and the internet, has a great effect on individuals in receiving and disseminating information to the public. The objectives to be achieved in this research are to design, implement and find out the obstacles to the marketing communication strategy of the workshop on Instagram media. In this study, the method used is a qualitative method with a case study approach. The data collection technique was carried out through the interview and documentation stages using in-depth interviews in research that the researchers were thorough. The results of this study indicate that the leather workshop marketing communication strategy activities on Instagram media provide an overview of leather workshops in designing leather workshop marketing communication strategies on Instagram media in creating content and concepts that will be shared via Instagram and to find out the reasons for implementing leather workshops in using communication strategies. marketing leather workshops on Instagram to help leather workshops develop their business and the results are felt to be very large for consumer knowledge of workshop vendors. So that it can find out the obstacles that are passed by leather workshops in designing and implementing leather workshop marketing communication strategies on Instagram media.

Abstrak. Perkembangan teknologi dan internet ini, memberikan efek yang besar pada individu dalam menerima dan menyebarkan informasi kepada khalayak. Tujuan yang ingin dicapai dalam penelitian ini adalah untuk merancang, mengimplementasikan dan mengetahui hambatan pada strategi komunikasi pemasaran bengkel kuit pada media instagram. Pada penelitian ini, metode yang digunakan yaitu metode kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Teknik pengumpulan data dilakukan melalui tahap wawancara dan dokumentasi dengan menggunakan wawancara mendalam pada penelitian yang peneliti teliti.  Hasil penelitian ini menunjukan bahwa kegiatan strategi komunikasi pemasaran bengkel kulit pada media instagram memberikan gambaran mengenai bengkel kulit dalam merancang strategi komunikasi pemasaran bengkel kulit pada media instagram dalam membuat konten dan konsep yang akan dibagikannya melalui instagram dan untuk mengetahui alasan implementasi bengkel kulit dalam menggunakan strategi komunikasi pemasaran bengkel kulit pada instagram untuk membantu bengkel kulit mengembangkan bisnis dan hasilnya dirasakan sangat besar bagi pengetahuan konsumen terhadap vendor bengkel. Sehingga dapat mengetahui hambatan yang dilalui oleh bengkel kulit dalam merancang dan mengimplementasikan strategi komunikasi pemasaran bengkel kulit pada media instagram.

Downloads

Published

2022-07-06