https://aboutmusicschools.com https://slotmgc.com https://300thcombatengineersinwwii.com https://mobilephonesource.co.uk https://discord-servers.io https://esmark.net https://slotmgc.com https://nikeshoesinc.us https://ellisislandimmigrants.org https://holidaysanthology.com https://southaventownecenter.net https://jimgodfreydesign.com https://mckinneypaintingpros.com https://enchantedmansion.org https://mckinneypaintingpros.com https://laurabrodieauthor.com https://holidaysanthology.com https://ardictionary.com https://113.30.151.116 https://103.252.118.20 https://206.189.83.174 https://157.230.39.109 https://128.199.85.208 https://172.104.51.149 https://174.138.21.250 https://157.245.50.183 https://152.42.239.189 https://188.166.210.125 https://152.42.178.155 https://192.53.172.202 https://172.104.188.91 https://103.252.118.157 https://63.250.61.107 https://165.22.104.74

Hubungan antara Iklan Instagram Steak Ranjang dengan Minat Beli Konsumen

Authors

  • Nindi Nur Asperina Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Islam Bandung
  • Aning Sofyan Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Islam Bandung

DOI:

https://doi.org/10.29313/jrmk.v1i2.551

Keywords:

Iklan, Instagram, Minat Beli

Abstract

Abstract. The increasing use of social media inevitably forces companies to keep up with the times to reach their consumers. The advertising industry that growing and advancing rapidly in marketing and promotional creativity causing stronger competition to seize the market. Likewise with Steak Ranjang, which uses Instagram ads as a supporting medium in marketing its products. Even though social media can reach consumers directly, the relationship between advertisements on Instagram by Steak Ranjang and consumer purchase intention needs to be examined. The purpose of this study is to determine the relationship between theĀ  Steak Ranjang advertisements in terms of messages, design, and captions on Instagram with consumer purchase intention. The method used in this study is correlational to examine the extent of the relationship between variables. Then the results obtained will describe the relationship between advertising on social media with consumer buying interest.

Abstrak. Maraknya penggunaan sosial media mau tak mau memaksa perusahaan mengikuti perkembangan jaman untuk menjangkau konsumennya. Dunia periklanan yang berkembang semakin pesat dan maju seiring dengan perkembangan jaman turut membuat kreatifitas pemasaran dan promosi, menyebabkan persaingan yang semakin ketat dalam memperebutkan pasar. Demikian halnya dengan Steak Ranjang yang menggunakan iklan Instagram sebagai media pendukung dalam memasarkan productnya. Meski pun media sosial dapat menjangkau konsumen secara langsung namun hubungan antara pemasangan iklan di Instagram oleh Steak Ranjang dengan minat beli konsumen perlu diteliti. Tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui hubungan antara iklan Steak Ranjang dari sisi pesan, desain dan caption di Instagram dengan minat beli konsumen. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah korelasional yang bertujuan untuk meneliti seperti apa dan sejauh mana hubungan pada variabel-variabel tersebut. Kemudian hasil yang dari penelitian yang didapat akan menggambarkan hubungan antara iklan di media sosial Instagram dengan minat beli konsumen.

Downloads

Published

2022-02-14