Komunikasi Bisnis melalui Social Media Trust guna Meningkatkan Customer Engagement pada Pixy Cosmetic
DOI:
https://doi.org/10.29313/jrmk.v1i1.116Keywords:
Komunikasi Bisnis, Customer engagement, Pixy Cosmetics, Social media trustAbstract
Abstract. Building business communication through Social media trust to increase Customer engagement becomes an interesting discussion. Because nowadays business communication is required to build a sense of trust and intimacy so that customers are willing to engage with the company through social media content. especially with the report that shows a decrease in consumer trust in social media for 41% because the consumer feel their data privacy can be utilized for the company's business purposes. Also with pixy cosmetics company that has a high potential in Social media trust but their social media engagement rate is still below 50%. this study analyzes how Social media trust can be influential in increasing Customer engagement.The purpose of this research is to understand business communication built through Social media trust can be directed to increase Customer engagement. Research using quantitative approach by distributing questionnaires through google form and calculated using SPSS through validity, reliability, and simple linear regression tests. The results of this study showed that Social media trusts proved positive can have implications for the increase in Customer engagement of Pixy Cosmetics. customer trust in the communication content of Pixy Cosmetics social media business will increase Customer engagement. The engaged customers will be willing to read Pixy Cosmetics social media content, willing to engage in interactions, even willing to share Pixy Cosmetics business communication content on their social media.
Abstrak. Membangun komunikasi bisnis melalui Social media trust untuk meningkatkan Customer engagement menjadi pembahasan yang menarik. Karena saat ini komunikasi bisnis dituntut untuk membangun rasa kepercayaan dan keakraban sehingga customer bersedia untuk engage dengan perusahaan melalui konten media sosial. terlebih dengan adanya report yang menunjukkan tentang penurunan kepercayaan konsumen terhadap media sosial sebanyak 41% disebabkan konsumen merasa privasi data dapat dimanfaatkan untuk tujuan bisnis perusahaan. Juga dengan perusahaan Pixy Cosmetics yang memiliki potensi Social media trust tinggi tetapi rate engagement media sosialnya masih dibawah 50%. penelitian ini menganalisis bagaimana Social media trust bisa berpengaruh dalam meningkatkan Customer engagement. tujuan penelitian ini adalah untuk memahami komunikasi bisnis yang dibangun melalui Social media trust dapat diarahkan untuk meningkatkan Customer engagement. penelitian menggunakan pendekatan kuantitatif dengan menyebarkan kuesioner melalui google form dan dihitung menggunakan SPSS melalui uji validitas, reliabilitas, dan regresi linear sederhana. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Social media trust terbukti positif dapat berimplikasi pada peningkatan Customer engagement Pixy Cosmetics. kepercayaan customer terhadap konten komunikasi bisnis media sosial Pixy Cosmetics akan meningkatkan Customer engagement. customer yang engage akan bersedia membaca konten media sosial Pixy Cosmetics, bersedia untuk terlibat dalam interaksi, bahkan bersedia membagikan konten komunikasi bisnis Pixy Cosmetics di media sosial mereka.